"Alapjában véve minden mű csekély, ha a végtelent nézzük; az számít, amit magunkból: szeretetünkből, jóindulatunkból beleviszünk."
Brunszvik Teréz


2011. szeptember 21., szerda

Pontosság, türelem

Gergővel minden reggel pörgetünk egy erényt. Nekünk egy zsebben hordható változat van, de az interneten is megtalálható:
http://www.erenykerek.hu/
Pörgetünk egy erényt, és hozzá egy idézetet is kapunk. Ezt megpróbálom az ő nyelvére lefordítani, és indulhat a nap.
Egyik alkalommal a pontosságot pörgettük. Délután Gergő boldogan újságolja: - anya rendet raktam az asztalomon!!!
És valóban katonás sorakozót láttam a papírokból, ceruzákból az asztalán.
- De jó, mondtam - épp a pontosságot pörgetted reggel!
- Igen, mondta, és képzeld, az oviban is szép rendet raktunk!
:)

Egy másik nap, mondom Gergőnek, hogy légyszíves legyél türelmes, várd meg míg befejezem a főzést, és utána mondhatod, amit szeretnél.
- De anya, ma nem is a türelmet húztam!
- Akkor már nem is kell ma gyakorolnod?!
Éles az elméje, gondoltam, s majd erre még visszatérünk.
Érdekes, hogy valóban ez egy logikailag helyes következtetés. Csak erkülcsileg nem állja meg a helyét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése