Néhány tapasztalatom született átélésem után, melyben a Traumapedagógia tanfolyamon és egy másik helyen részesültem, a jó ritmussal kapcsolatban. Mindkét helyen az időt, a foglalkozásokat, előadásokat rövid, de annál tartalmasabb szent, kiemelkedési idővel tagoltuk.
A ritmus kétfélét érhet el: automatizálhat, és elgépiesíthet. Vagy a Szellemit, a Halhatatlan Lelket felszabadító, kiszabadtó erőt képviselheti. Azzal, hogy a testet ritmusba hozzuk, a rendet létrehozzuk magunkban. A rend végül átterjed a finomabb szintekre is. Így harmonizálja az örökké mozgó pszichénket, gondolatainkat és érzéseinket.
A pontosság: ugyanez a pontos ritmus az időben. Tudod mire készülhetsz fel, és meddig készíts a lelkedet. Ami elnyúlik az már a lelki időn kívül esik.
Művészet jól beosztani az időt.
Mindennek van eleje és vége , ami csak a világon létezik. Ezt tanulhatjuk vele.
Ne akarjunk túl sokat. És keressük azt, hogy a megfelelő időben találjuk meg a megfelelő hangot.
"Alapjában véve minden mű csekély, ha a végtelent nézzük; az számít, amit magunkból: szeretetünkből, jóindulatunkból beleviszünk."
Brunszvik Teréz
Brunszvik Teréz
Oldalak
- Főoldal
- Zenei ötletek foglalkozásokhoz
- Vizuális ötletek zenehallgatáshoz és kézműves ötletek
- Hangszeres ötletek foglalkozáshoz
- Foglalkozások tapasztalatai
- Ritmusjátékok
- Gyerekversek
- Mesék
- Zenék gyűjteménye
- Nevelési elvek, érdekes cikkek, könyvek
- Gyermeki rádöbbenéseim gyermekekről
- És minden egyéb - ami érdekel
- Kokas foglalkozások saját tapasztalatai
- A zene, mint szimbólum, a zene és a szimbólumok
- Egyszerű önuralomra tanító módszerek gyerekeknek
- Traumapedagógia - Waldorf alapon
- Waldorf mozgás és ritmus tanfolyamról jegyzet (folyamatban) és versikék
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése