Egy foglalkozást a köveknek, kavicsoknak, a természet-anya anyagi oldalának, a FÖLD elemnek szenteltünk. Az egyik részlet arról szólt, hogy a nagy sziklából lepattanó, leszakadó kövekből lesznek a kavicsok, a patak, folyó simogatására, finom, kitartó és állandó csiszolására.
A gyerekek lefeküdtek, én pedig egy világoskék nagy anyaggal simogattam őket, mintha a folyó vize lenne. Közben daloltunk a patakról. Az egyikük feszült figyelemmel várta, mikor ér oda a kék anyag, s csak akkor mozdult. De akkor gurult egy nagyot.
A végén, hogy megkérdeztem, milyen volt lecsiszolódni, az egyik kislány azt mondta, hogy olyan szép sima lettem, mint amilyen a kövem. (Az elején kaptak varázskavicsot, s ő ekkor még ezt szorongatta, szép, fehér, tisztaságot idéző volt a köve.) Teljesen azonosult vele, közben is figyeltem.
"Alapjában véve minden mű csekély, ha a végtelent nézzük; az számít, amit magunkból: szeretetünkből, jóindulatunkból beleviszünk."
Brunszvik Teréz
Brunszvik Teréz
Oldalak
- Főoldal
- Zenei ötletek foglalkozásokhoz
- Vizuális ötletek zenehallgatáshoz és kézműves ötletek
- Hangszeres ötletek foglalkozáshoz
- Foglalkozások tapasztalatai
- Ritmusjátékok
- Gyerekversek
- Mesék
- Zenék gyűjteménye
- Nevelési elvek, érdekes cikkek, könyvek
- Gyermeki rádöbbenéseim gyermekekről
- És minden egyéb - ami érdekel
- Kokas foglalkozások saját tapasztalatai
- A zene, mint szimbólum, a zene és a szimbólumok
- Egyszerű önuralomra tanító módszerek gyerekeknek
- Traumapedagógia - Waldorf alapon
- Waldorf mozgás és ritmus tanfolyamról jegyzet (folyamatban) és versikék
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nagyon szép élmény lehetett a gyerekeknek, és Neked is!
VálaszTörlés