"Alapjában véve minden mű csekély, ha a végtelent nézzük; az számít, amit magunkból: szeretetünkből, jóindulatunkból beleviszünk."
Brunszvik Teréz


2011. november 9., szerda

Kiveszem belőled a sajtkukacot!

Óvó nénink egyik kisgyerekkel "játszott így", amikor rosszalkodott: Kiveszem belőled a sajtkukacot! mondta, s a kis fején mintha valóban egy kis ajtó lenne kinyitotta, kivette a képzeletbeli sajtkukacokat.
Ezt akkor mesélte el Gergő, mikor én is ilyet játszottam vele: Kiszedem belőled a rosszalkodást! Mondtam neki, és hasonlóan eljátszottam, hogy kinyitok egy kaput, amin keresztül tényleg kiszedem a rosszalkodást.
Újra a képzelet erejét használtam. És valahogy ez megváltoztatja a gyerekeket is. Egyrészt kizökkennek a felpörgött állapotból, másrészt tényleg elképzelik ezt a "kiszedést".
Magunkon is próbálkozhatunk egy-egy rossz érzéssel, gondolattal. Sőt, ha valami széppé sikerülne átvarázsolni azt az energiát, ami a "rosszalkodást", rossz érzést, rossz gondolatot hordozza... Hopp, meg is lett a továbbfejlesztett változat!!!
:)

1 megjegyzés: